Ruokailu treenien välissä

Urheilijan elämä koostuu treeneistä, treeneistä ja treeneistä. Treenien väliin jää taukoja, joiden kesto voi olla muutamasta minuutista muutamaan tuntiin. Nämä tauot harvoin kuluvat vain puhelinta selaillessa, vaan ne tarvii hyötykäyttää, sillä treenit vievät niin paljon aikaa päivästämme. Siksi esimerkiksi puhelinsoitot, asioiden hoidot kaupungilla tai kaupassa käynnit joutuu usein hoitamaan treenien välissä. Siksi syöminen on yksi yleisimpiä asioita, joita urheilijat joutuvat tekemään kiiressä kahden hallin välillä suhaten tai parkkipaikalla treenien alkua odotellessa.

Urheilijan kannattaa panostaa suunnitteluun ja etukäteisvalmisteluihin. Smoothie on hyvä valipala, minkä voi juoda autossa tai pukuhuoneessa. Kun lisäät hedelmien lisäksi smoothieen proteiinijauhetta, se pitää sinut myös kylläisenä pitkään. Kannattaa panostaa tehokkaan blenderin hankkimiseen esimerkiksi https://www.makujakauppa.fi/ -verkkokaupasta, jolloin saat välipalan valmistettua erittäin tehokkaasti.

Meal preappauksella tarkoitetaan useamman päivän ruokien valmistamista etukäteen. Tällä tavalla ruuanvalmistus on tehokasta ja nopeaa eikä siihen kulu päivittäin paljon aikaa. Valmiiksi tehdyt ruuat pakataan pakasterasiaan tai eväsrasiaan: rasia on helppo napata jääkaapista mukaan treenikassiin ja syödä treenien välissä. Luotettava makujakauppa.fi -verkkokauppa myy ja toimittaa erilaiset säilytyrasiat kotiovellesi nopeasti, jolloin pääset heti meal preppailun äärelle.

Joskus kaikkeen ei ehdi varautua ja silloin lähikauppa on pelastus. Usein pienestäkin kaupasta tai jopa kioskista löytyy ainekset täyttävään välipalaan tai lounaaseen. Hedelmä, proteiinilisällä rikastettu vanukas tai jogurtti, kevyt salaatti ja tonnikalapurkki tai paistettu kana täyttävät vatsaa ja pitävät nälän poissa seuraavaan ruokailuun asti. Raejuustoa ja rahkaa ei myöskään sovi unohtaa: todellinen treenaaja pitää mukanaan kylmälaukkua, josta löytyy aina rahkapurkki ja kippo raejuustoa.